A A A K K K
для людей із порушенням зору
Синівська громада
Сумська область, Роменський район

Санітарні правила та норми для перукарень і салонів краси та пам'ятка

Дата: 02.04.2024 15:04
Кількість переглядів: 40

Фото без опису

Салони краси та перукарні надають десятки послуг, які повинні бути не тільки високоякісними, але і безпечними для здоров’я.

   У випадках порушення гігієнічного та санітарно-протиепідемічного режимів у перукарні або салоні краси виникає ризик зараження клієнтів та майстрів грибковими захворюваннями шкіри, волосся і нігтів, герпесом, стафілококовими інфекціями, педикульозом, гепатитами В та С та ВІЛ/СНІД.

   Знання вимог санітарного законодавства та їх дотримання допоможуть працівникам зазначених закладів уникнути порушень та ризиків стати осередками хвороб людей.

   Роменське  районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області нагадує про необхідність дотримання вимог Державних санітарних правил та норм для перукарень різних типів ДСПіН 2.2.2.022-99.

   Основні положення ДСПіНу 2.2.2.022-99 "Державні санітарні правила та норми для перукарень різних типів":

  • Перукарні обладнуються: проточною холодною та гарячою водою, опаленням, вентиляцією, електропостачанням. Вентиляційні системи перукарень, вбудованих в житлові будинки, встановлюються окремо від вентиляції цих будинків.
  • Показники  мікроклімату в приміщеннях перукарні повинні відповідати нормам, в холодний період року  t 20-22⁰, відносна вологість-40-60%, швидкість руху повітря не більше ніж 0,2 м/с, в теплий період року  t 20-25⁰, відносна вологість-40-60%, швидкість руху повітря не більше ніж 0,3 м/с.
  • Приміщення перукарень повинні мати природне та штучне освітлення.

 

Особливу увагу відвідувачів звертаємо на дотримання вимог до проведення перукарських робіт та правила особистої гігієни персоналу перукарень:

  • Перед процедурами з кожним новим відвідувачем майстер повинен вимити руки з милом.
  • Персонал повинен мати необхідну кількість комплектів інструментів для почергового їхнього знезаражування, але не менше 2-х.
  • Спитайте майстра про стерильність інструментів: ножиці, інструменти для манікюру, педикюру, щітки, гребені, змінні насадки для обладнання в косметологічних, ріжуча частина електричних машинок підлягають дезінфекції, очищенню та  стерилізації. Засоби для нанесення макіяжу, затискачі і бігуді підлягають дезінфекції, механічній очистці та промивання гарячою водою. Поцікавтесь яким методом відбувається стерилізація, чи є в наявності стерилізатор.
  • Всі приміщення перукарні до початку або після закінчення роботи підлягають щоденному ретельному вологому прибиранню з застосуванням дезінфектантів. Протягом робочого дня проводиться дезінфекція і поточне прибирання поверхонь, до яких дотикаються відвідувачі (ручки дверей, ручки крісел, раковини для миття волосся, полиці робочих місць та ін.). Раз в місяць перукарня закривається на одну зміну для проведення дезінфекції і загального прибирання всіх приміщень.  В перукарні повинен бути журнал фіксації вологого прибирання та дезінфекції.
  • Інструменти повинні зберігатися в спеціально відведеному місці для інструментарію біля робочого місця або в особистій шафі майстра, що розташовується у побутовій кімнаті.
  • Перукарня повинна мати запас білизни в кількості, достатній для забезпечення безперервної роботи та індивідуального використання. Дозволяється використання одноразових, вафельних, махрових та інших видів рушників для індивідуального застосування.
  • Під час обслуговування клієнт повинен бути укритий чистим пеньюаром. Місце стикання пеньюара з тілом клієнта (шия) закривається одноразовим комірцем чи серветкою. Допускається використання одноразових пеньюарів.
  • Працівники перукарні повинні мати змінний або одноразовий одяг для роботи (фартухи, халати та ін.). У зимовий період необхідно мати змінне взуття з щільного матеріалу, що легко миється.
  • Всі препарати, що використовуються в перукарні (для забарвлення волосся та ін.), повинні мати сертифікат відповідності та позитивний висновок державної санітарно-гігієнічної експертизи.
  • Весь інструментарій, що використовується при проведенні хімічної завивки та забарвлення, повинен зберігатися в чистому сухому виді у спеціально відведеному місці чи у підсобному приміщенні.
  • У перукарні повинно бути забезпечене окреме зберігання чистої та використаної білизни.
  • Прання використаної білизни проводиться у пральнях або у перукарні за наявності спеціально відведених місць у  підсобних приміщеннях, допускається використання автоматичних пральних машин. Прання білизни вдома забороняється.
  • Працівники перукарні повинні ретельно виконувати правила особистої гігієни. Майстер зобов'язаний слідкувати за своїм зовнішнім виглядом.
  • Працівники перукарень повинні проходити попередні (перед прийняттям на роботу) та періодичні медичні огляди.

 

З метою профілактики та безпеки вашого здоров’я, радимо при відвідуванні салонів краси звертати увагу на якість та безпеку обслуговування!

 

ПАМЯТКА

щодо дотримання санітарних правил та норм для перукарень і салонів краси

 

Знання вимог санітарного законодавства та їх дотримання допоможуть працівникам зазначених закладів уникнути порушень та ризиків стати осередками хвороб людей, належно підготувавшись до перевірки.

Слід зазначити, що наказом Міністерства охорони здоров’я України від 04 серпня 2020 року №1788 затверджена уніфікована форма Акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) та перелік питань щодо проведення такого заходу з дотримання суб’єктом господарювання вимог законодавства у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення в перукарнях та салонах краси. Ознайомившись з переліком питань та нормативно-правових актів, ви будете володіти інформацією, що саме перевірятимуть у вашому закладі.

Основні положення ДСПіНу 2.2.2.022-99 "Державні санітарні правила та норми для перукарень різних типів":

  • Перукарні можуть розташовуватися в окремих будівлях і в торгових центрах. Також допускається розміщення на перших поверхах житлових будинків з обладнанням входу, окремого від входів до квартир.

  • Перукарні обладнуються водопроводом, каналізацією, опаленням, вентиляцією. Вентиляційні системи перукарень, вбудованих в житлові будинки, встановлюються окремо від вентиляції цих будинків.

  • Склад та площі основних, робочих та допоміжних приміщень повинні відповідати санітарним вимогам. Перукарні повинні мати мінімальний набір приміщень: санвузол, кімнату відпочинку та прийняття їжі, комору. Санвузли обладнуються умивальною раковиною, до якої підводиться холодна та гаряча вода. За відсутності централізованого гарячого водопостачання, обов’язковим є встановлення електричних проточних обігрівачів.

  • Виробничі приміщення перукарень повинні мати природне та штучне освітлення.

  • Стіни, стеля, підлога всіх приміщень повинні бути гладкими, рівними, дозволяти проведення вологого прибирання та дезінфекції.

  • Для дезінфекції приміщень і інструментарію дозволяється використання дезінфекційних засобів, зареєстрованих в МОЗ України.

  • Персонал повинен мати необхідну кількість комплектів інструментів для почергового їхнього знезаражування, не менше 2.

  • Інструменти після кожного використання підлягають обов’язковому знезаражуванню дезінфектантами та стерилізації.

  • Для проведення стерилізаційної обробки в перукарні допускається використання стерилізаторів, працюючих за методом ультрафіолетової, термічної, ультразвукової або комбінованої стерилізації, а також засобів, призначених для стерилізації інструментарію.

  • Приміщення перукарні до початку або після закінчення роботи підлягають щоденному ретельному вологому прибиранню із застосуванням дезінфектантів.

  • Протягом робочого дня проводиться дезінфекція і поточне прибирання поверхонь, яких торкаються відвідувачі (ручки дверей, ручки крісел, раковини для миття волосся, полиці робочих місць тощо), а раз на місяць перукарня закривається на одну зміну для проведення дезінфекції і загального прибирання всіх приміщень.

  • Прання використаної білизни проводиться в пральні або в перукарні (режим прання при температурі 90◦С). Прання білизни вдома забороняється.

  • Працівники перукарень повинні проходити попередні (перед прийняттям на роботу) та періодичні медичні огляди.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь